Rudens motyvacijos bomba

Rekomenduojam

Ugnė BALIUTAVIČIŪTĖ

Atėjo ruduo: ir vėl kamščiai, gatvės pilnos studentų ir moksleivių, o galvoje tikra maišatis. Kaip visur suspėti ir, svarbiausia, kaip sugebėti anksti atsikelti? Po vasaros poilsio, pramogų, kelionių grįžę studentai vėl rytais nenoriai kėblina į paskaitas. O kodėl? Kur dingsta visa mūsų motyvacija?

Psichologė Jolita Baliutavičiutė teigia, kad rudeninis stresas yra natūralus reiškinys tiek studentui, tiek suaugusiam žmogui. Pasikeičia oras, rytais sunku keltis ne vien dėl to, kad anksti, bet ir todėl, kad rytai tampa vis tamsesni. Kalbant apie studijų motyvaciją, konkretaus mokslinio paaiškinimo, kodėl nesinori mokytis, nėra. Logiška, kad atėjus rudeniui dopamino – laimės hormono – lygis nukrenta dėl įvairių priežasčių, dažniausiai dėl to, kad baigėsi atostogos ir pramogos. Žinoma, viskas priklauso nuo individualaus žmogaus psichikos ir to, kaip jis sugeba tvarkytis su staiga užgriuvusių darbų ir streso lavina. Visą tai lemia ir fizinė žmogaus sveikatos būklė, normalus miego režimas, subalansuotas maisto racionas ir  tikslinga dienotvarkė. Galiausiai, studijų motyvacija nėra vidaus organas, kurį būtų galima pataisyti vaistais ar terapija. Viskas priklauso tik nuo noro ir pastangų.

O dabar keletas patarimų, kaip atėjus rudeniui neprarasti motyvacijos ir nenukankinti savo vidinio „aš“:

    1. DARBŲ SĄRAŠAS – gal ir atrodo pasenęs reikalas, bet juk gerai turėti priminimą, kad tikrai nieko nepamirštum. Be to, nepasilik darbų paskutinei minutei, juk daug ramiau, kai žinai, kad kažką gali perkelti į tolimesnį laiką, nebūtina sau kelti streso ir viską susikrauti į vieną dieną.
    2. RYTO RITUALAI – visada yra svarbu tai, kaip Tu pradedi rytą. Ar keliesi anksčiau ir turi minutę laiko sau, ar tik atsikėlęs skubi į stotelę su sumuštiniu dantyse. Pusryčiai yra labai svarbūs. Per dieną gali neturėti laiko pavalgyti, tad kodėl gi neskyrus 15 minučių savo ryto arbatai (arba kavai) ir kokybiškiems pusryčiams, tokiems kaip košė, gaivus jogurtas su vaisiais ir dribsniais, virtas kiaušinis ar tiesiog sumuštinis?
    3. ENERGINGA MANKŠTA AR RAMI MEDITACIJA? – koks esi Tu ir kas Tau geriausia, žinai tik pats. Sustabdyk save minutei ir paklausk, kaip norėtum pradėti rytą? Su energinga mankšta ir muzika? O gal užtektų ramaus prasitampymo, kelių minučių meditacijos? Tai žinai tik Tu. Sėkmės ieškant!
    4. POPASKAITINIS POILSIS – po įtemptų paskaitų geriausias vaistas yra galvos pravėdinimas. Pasivaikščiok, nusipirk šiltos arbatos ar paskaityk širdžiai mielą knygą. O gal neatsisakytum ir užmerkti akis pusvalandžiui? Visi poilsio būdai priimtini ir užskaitomi! O paskui pamatysi, kaip bus smagu šviežia galva kibti į darbus.
    5. SAVĘS UŽPROGRAMAVIMAS svarbu tai, kaip Tu sugebi save įtikinti ir kalbėtis su savimi. Visgi sunku rasti motyvacijos? Paskaitinėk įvairias įžymių žmonių istorijas, kurių pilnas internetas, o dar kur įvairūs podcast‘ai, neišsemiami instagram‘o klodai ir rudens muzikos playlist‘o klausymas. Visa tai nuteikia pradėti savo dieną teigiamai ir su puikia nuotaika!

Tikiuosi, kad radai čia naudingų patarimų, kaip užprogramuoti save rudeniui. Tai daug paprasčiau nei galvoji! Žinai, gerai pagalvojus, tas ruduo nėra toks blogas, pažiūrėk iš gerosios pusės: raustantys ir geltonuojantys medžių lapai turi savo žavesio, o kur dar kvepianti kakava, karštas obuolių pyragas, ant kojų gulintis pledas. Sutik, kad ruduo gali būti stebuklingas. To Tau šilčiausiai ir linkiu.