Rekomenduojam

3*10: 10 dainų iš praėjusių 10 metų, kurioms verta sugrįžti į TOP10

Justina JESEVIČIŪTĖ

Sakoma, jog muzika – universali kalba. Net nesuprasdamas dainos žodžių (arba atvejais, kai žodžių visai nėra), vis tiek gali pajausti skambesius, suprasti, kas įvairiomis dermėmis bandoma pasakyti. Muzikos universalumą norėčiau praplėsti dar labiau ir kviečiu ja paskaičiuoti laiką. Pavyzdžiui – pastarąjį dešimtmetį. Tačiau reikia pastebėti – kasmet yra sukuriama dešimtys tūkstančių naujų muzikinių kūrinių ir tikrai ne visi jie patenka į garsiausių topų viršūnes. Tad apžvelgdami pastaruosius dešimt metų prisiminkime kūrinius, kurie sėkmingai apibūdina savąjį laikmetį ir galėjo patekti į viršūnes, tačiau to nepadarė.

Visą grojaraštį rasi čia.

La Roux – Armour love (2009)
2009-ieji – metai, šlovę atnešę Lady Gagai, tačiau atėmę iš mūsų Michael Jackson. Topų viršūnėse karaliavo Katy Perry, Black Eyed Peas, Britney Spears. Patyliukais vieną kitą pirmąją vietą nuskynė ir britė La Roux su kūriniais „Bulletproof“ ir „In for the kill“. Tačiau visos kitos tais pačiais metais išleistos albume „La Roux“ nugulusios dainos didelio populiarumo ir nesulaukė. O štai „Armour love“ tikrai galėjo tapti trečiuoju sėkmingu singlu – kūrinyje netrūksta aukštų atlikėjos natų, išskirtinio sintezatoriaus skambesio ir pasikartojančio melodijos motyvo.

My Chemical Romance – Sing (2010)
Jei prisimindami 2010-ųjų muziką nepradedate niūniuoti Kesha „Tik Tok“ arba Train „Hey soul sister“, turbūt neklausėte radijo stočių. Žinoma, nevalia pamiršti ir Rihannos kartu su Eminem įrašytos „Love the way you lie“ ar Katy Perry „California gurls“. Tačiau nereikėtų pamiršti ir tikrai sėkmingo grupės „My Chemical Romance“ šūvio su stadioniniu himnu „Sing“. Roko kūrinys tik į vieno topo viršūnę ir teįsibrovė – 2011-ųjų pradžioje tapo Billboard perkamiausiu roko albumu Jungtinėse Valstijose. Tačiau daina pripažinimo nusipelnė daug daugiau, nes tai buvo paskutinis įvertinimo už nupirktas kopijas sulaukęs grupės singlas.

Linkin Park – Burning in the skies (2011)
Moterys visiškai uždominavo 2011-uosius. Adelė su albumu „21“ susišlavė visus įmanomus apdovanojimus, susipažinome su Jessie J, o Lady Gaga toliau kepa muziką ir drąsiai dainuoja apie buvimą savimi. Žemiau įsitaiso kiti atlikėjai, kuriantys įvairių žanrų muziką, o toliau savo gerbėjus naujais kūriniais džiugina ir muzikos dinozaurai „Linkin Park“. Tęsdami apokaliptines vaizdo klipų temas, pozityviai nenuteikia ir ketvirtojo studijinio albumo singlas „Burning in the skies“. Tačiau stipri žinutė ir širdis smelkiantis šviesaus atminimo grupės vokalisto Chester Bennington balsas tikrai turėjo įeiti į muzikos istoriją ir muzikos topus.

Solange – Losing you (2012)
Radijo stotys groja Gotye „Somebody that I used to know“, pasaulis aprauda Whitney Houston mirtį, Swedish House Mafia išsiskyrimą ir faktą, kad „Call me maybe“ yra viena iš 2012-ųjų metų muzikos industriją apibrėžiančių dainų. Tuo tarpu garsiosios muzikos karalienės Beyonce mažoji sesutė Solange jau dešimtmetį kuria muziką ir niekaip nepatenka į topų viršūnes. „Losing you“ – bene daugiausiai sėkmės sulaukęs atlikėjos kūrinys, turintis užkrečiantį ritmą, įsitringantį vokalinį motyvą. Tačiau to nepakanka, kad Solange nustelbtų savo seserį ir kitus garsius laikmečio atlikėjus.

Disclosure – You and me (2013)
Taip, tai metai, kai Miley Cyrus supasi ant geležinio rutulio („Wrecking ball“), Macklemore įrodo, jog „second-hand“ parduotuvės yra nuostabus dalykas („Thrift shop“), o „Blurred lines“ visi atpažįsta per pirmas tris sekundes. Taip pat privalome paminėti „Harlem shake“, „Gangnam style“ ir balsingosios Lorde „Royals“. Tokių muzikinių žverių britų elektroninės muzikos duetas „Disclosure“ uždominuoti topuose niekaip negalėjo. Tačiau 2013-aisiais išleistas kūrinys „You and me“ buvo visai neblogai perkamas, papuolė į kelis muzikinius topus. Nors didesnio populiarumo ir susilaukė vėliau išleista „Flume“ remiksuota kūrinio versija, originalus „You and me“ ritmas skamba nostalgiškai 2013-ųjų kontekste.

Nothing but Thieves – Wake up call (2014)
Muzikos topų viršūnėse tokie dinozaurai kaip Pharell („Happy“), Katy Perry („Dark Horse“) ir Taylor Swift („Shake it off“) kovoja su visiškais scenos naujokais Meghan Trainor („All about that bass“), Magic! („Rude“) ir Iggy Azalea („Fancy“). O tylomis pirmąją muziką leidžia ir britų alternatyvaus roko grupė „Nothing but thieves“. Grupė pasaulinio pripažinimo nesulaukia ir šiomis dienomis, tačiau prieš penkerius metus nedrąsus penketuko bandymas muzikos pasauliui prakišti savo pirmąjį singlą „Wake up call“ buvo gana sėkmingas – rokeriai pradėjo pamažu augintis savo publiką. Iš kitų panašaus žanro grupių „Nothing but thieves“ išsiskiria vokalisto sugebėjimais – prie mikrofono stovi Conor Mason, dešimtmetį lavinęs operinį dainavimą. Tai grupės kūriniams suteikia gylio ir unikalaus skambumo.

The Neighbourhood – R.I.P. 2 my Youth (2015)
2015-ieji pratęsia viralinių dainų madas – topuose karaliauja „Trap Queen“ ir „Watch me (Whip/Nae Nae)“. Žinoma, savo vietą šlovės olimpe užsitvirtina ir Ed Sheeran („Thinking out loud“), The Weeknd („Earned it“, „The hills“) ir absoliučiai sužiba Bruno Mars ir Mark Ronson duetas („Uptown funk“). Toks dviejų legendų atgimimas turbūt užvedė ir amerikiečių grupę „The Neighbourhood“ – nepaprastai sėkmingus 2012-uosius turėję alternatyvios muzikos kūrėjai į pasaulį išleidžia naują albumą „Wiped out“ ir vienintelį singlą iš jo. Gilus tekstas, vis dar alternatyvūs garsai ir savitas skambesys – tai apibūdina „R.I.P. 2 my Youth“. Bet, deja, kūrinys klausytojų neužbūrė ir „Sweater weather“ šlovės pakartoti nepavyko.

Toulouse – So I know you care (2016)
Bėgant metams, naujiems vardams iškilti darosi vis sunkiau. Bet jie iškyla. Į topus šauna Shawn Mendes („Stitches“), The Chainsmokers („Closer“, „Don‘t let me down“), Lukas Graham („7 years“). Ir nors absoliutus topų lyderis per metus išsilaiko naujam gyvenimui atgimęs Justin Bieber („Love yourself“, „Sorry“), bet pasaulis pagauna žinutę – niekada negali žinoti, kada Tau nusišypsos sėkmė. Deja, bet tokios sėkmės vis dar laukia iš Nigerijos kilęs Toulouse. Į mano grojaraštį su eksperimentiniu ir bet kokias žanrines ribas ištrynusiu singlu „So I know you care“ pasibeldęs atlikėjas jame išliks dar ilgai.

Billie Eilish – Bellyache (2017)
Naujas žanrinis sprogimas – staiga visam pasauliui labai patinka repas ir hip hopas. Bet toks su elektronikos prieskoniu. Toks, kokį kuria Kendrick Lamar („Humble“), Migos („Bad and Boujee“), Cardi B („Bodak Yellow“), Post Malone („Congratulations“). Arba jiems patinka „Despacito“. Tarpinę stotelę melomanams surasti išties sunku – jie sutarė tik dėl Ed Sheeran („Shape of you). Sunku buvo ir nedrąsiai, tuomet dar tik 15-metei Billie Eilish, kuri nuotaikingame kurinyje dainavo apie žmogžudystę. Dabar ji – tikra muzikos pasaulio sensacija, tačiau „Bellyache“ savo laiku į topus taip ir nepapuolė.

Lauv – There‘s no way (ft. Julia Micheals) (2018)
Ir 2018-ųjų niekas nesuprato. Muzikos pasaulis neteko Mac Miller, Avicii, Aretha Franklin, topuose dėl aukščiausių vietų kovoja Drake („God‘s plan“, „In my feelings“), Ed Sheeran („Perfect“), Camila Cabello („Havana“) ir Post Malone („Rockstar“, „Psycho“), o suprasti, kas įtinka klausytojui – vis sunkiau. Tačiau įtikti pabando amerikietis Lauv, iškepdamas visą galybę singlų, iš kurių geriausiai pasiseka su tuometine mylimąja įrašytas „There‘s no way“. Tačiau pasiekimai – kuklūs ir toliau tik ištikimi atlikėjų klausytojai kūriniu dalijasi savo aplinkoje. Tačiau dar ne vėlu – dainos mėgsta sugrįžti į topus praėjus keliems mėnesiams po išleidimo, tad duetas dar turi šansą!