Joga – įprotis, padėsiantis įveikti žiemišką melancholiją 

Aktualijos, Rekomenduojam

Adolfina ZAIDĖ

Kai skaitai šį tekstą, žiema jau turbūt įsibėgėjo. Atsikėlus iš lovos vėliau, dienos šviesoje pabūti išeina tik keletą valandų. Nežinau, kaip tu tvarkaisi su vitamino D trūkumu, bet aš dar spalį sau sakiau, kad įvesiu kėlimosi su saule režimą. Tai tokia praktika, kai pradedi dieną tada, kada pateka saulė tam, kad kuo daugiau laiko praleistum šviesoje. Tačiau paskelbtas karantinas ir paskaitos online nugramzdino mane į melancholišką būseną. Ryte išgirdusi žadintuvą iškart žvelgdavau pro langą, o ten – susiraukęs dangus. Vidinėje „keltis/nesikelti“ kovoje iškildavo mintis – ir koks gi skirtumas, ar atsikelsiu anksčiau, ar vėliau? Vis tiek reikės tūnoti namie. 

Skirtumas visgi yra. Tai jau antrasis karantinas šiemet, o iš pirmojo pasimokiau, kad drybsodama lovoje tik gramzdinu save į dar didesnę neviltį. Dar pavasarį, prasidėjus karantinui, namuose jaučiausi kaip kalėjime. Supratau, kad reikia kažką keisti savo dienotvarkėje, kurios didžiąją dalį užėmė laikas prie kompiuterio. Kartą anksčiau atsikėlus pradėjau rytą ne nuo socialinių tinklų (kaip visada darau), o nuo mankštos. „YouTube“ susiradau pusvalandžio trukmės jogos treniruotę. Tikėjausi šiek tiek pratampyti raumenis, tačiau teko net ir paprakaituoti, mat ši treniruotė nebuvo paprastas pratimų kratinys. Nuo pirmos iki paskutinės minutės kiekvienas kūno judesys harmoningai perėjo į kitą, o tuo pat metu į visa tai buvo įjungtas ir tikslingas kvėpavimas. Treniruotės gale darant atsipalaidavimo pratimą (savasana) trenerė pasiūlė pagalvoti apie tai, kokia bus ateinanti diena, ko iš jos tikiuosi. Jaučiausi tokia rami ir kupina energijos. Joga ne tik padėjo mano kūnui nubusti, bet ir sužadino mintis bei pozityviai nuteikė naujai dienai.  

Pirmoji treniruotė maloniai nustebino, todėl pradėjau daryti jogą kiekvieną rytą. Ilgainiui pastebėjau, kad atsirado daugiau motyvacijos pradėti darbus, kuriuos vis atidėliojau. Pradėjau jaustis laimingesnė ir energingesnė. Taip pat sustiprėjau ir fiziškai – lengviau išlaikau balansą, kūnas pasidarė lankstesnis ir stipresnis. Ir visa tai jau po mėnesio rytinių mankštų. Belieka įsivaizduoti rezultatus, kuriuos pasiekia jogą praktikuojantys nuolatos, o ne tik tuomet, kai „užplaukia“.  

Darant jogą namuose patartina atkreipti dėmesį į šiuos aspektus: 

  1. Jauki ir patogi aplinka. Svarbiausia turėti pakankamai vietos jogos kilimėliui ir įvairioms pozoms atlikti. Pavasarį gyvenau mažame bute, todėl kilimėlį tiesdavau virtuvėje ant grindų ir dažnai vis užkldydavau kėdę ar stalo koją. Po keletos tokių nerangių treniruočių šiek tiek perstumdžiau baldus ir treniruotės tapo daug našesnės.  
  1. Jogos pamokos online. Internete galima rasti tūkstančius nemokamų jogos vaizdo įrašų. Pradedant specialiai jogai skirtais tinklapiais, pavyzdžiui, Doyouyoga.com, doyogawithme.com, baigiant „YouTube“. Aš dažniausiai treniruočių ieškau pastarajame, o mano mėgiamiausia trenerė Adriene jau yra įkėlusi per 560 vaizdo įrašų, tarp kurių – „Yoga For Vulnerability“, „Yoga For When You Feel Dead Inside“ (šis man dabar tiktų), „Yoga For Courage“ ir t. t. Treniruočių rasi visiems gyvenimo atvejams ir kiekvieną dieną galėsi išbandyti vis naują. Taip joga netaps nuobodi rutina, o atvirkščiai, bus įdomu sužinoti, kas gi tavęs laukia šiandien.  
  1. Nebijok būti savarankiškas. Kai pajusi, kad labiau savimi pasitiki ir atliekant pratimus jau nebereikia žvilgčioti į trenerę, laikas išbandyti intuityvią praktiką. Iš pradžių gali jaustis keistai, tačiau svarbu pasitikėti savimi ir joga. Užlipk ant kilimėlio ir įsiklausyk į savo kūną, leisk jam daryti tai, ko jis tuo metu nori. Nepamiršk kreipti dėmesio į kvėpavimą. Taip susikursi unikalią jogos praktiką, tinkančią būtent tau, būtent tą akimirką.  
  1. Nespausk savęs. Jogos treniruočių įvairovė labai didelė: nuo trumpų ir lengvų, skirtų pradedantiesiems, iki sunkių ir ilgų, skirtų jau pažengusiems. Treniruotę reikia rinktis pagal savo galimybes, nes per daug išvargus kitą dieną nė nesinorės vėl lipti ant kilimėlio. Jau geriau praktikuoti jogą po 10 minučių kiekvieną dieną nei versti save ilgai treniruotis, tačiau tai daryti tik porą kartų į savaitę. Visada primink sau, kaip nuostabu yra tai, kad, nors ir trumpai, tu ir vėl darai jogą. 

Šiame niūriame ir tamsiame laikotarpyje labai lengva stačia galva pasinerti į mūsų dėmesį prikaustantį internetą, tačiau nuolatinis spoksojimas į ekraną ne tik negerina emocinės ir fizinės būklės, bet ją blogina. Peržiūrėjusi ketvirtą serialo seriją iš eilės jaučiuosi apgailėtinai, tačiau kai prisimenu, kad ryte dariau jogą, galiu tyliai savimi didžiuotis. Bent dalelę šiandienos praleidau ne veltui. 

Namaste