Socialinių tinklų komunikacijos specialistė Vaida Eirošiūtė: „turime žinoti, kam kuriame savo turinį“

Žmonės

Viktorija REKSTYTĖ

Vasarą VDU Viešosios komunikacijos diplomą atsiėmusi Vaida Eirošiūtė praėjusius rinkimus stebėjo iš kitos – Laisvės partijos – pusės. Vaida neslepia, kad nors neketino darbuotis politinės komunikacijos srityje, tokios galimybės atsisakyti nenorėjo. Socialinių tinklų komunikacijos specialistė paatviravo apie darbo užkulisius rinkiminiu laikotarpiu, dažniausias socialinių tinklų komunikacijos klaidas ir atskleidė sėkmingos komunikacijos receptą.

Kalbamės dar neseniai pasibaigus Seimo rinkimams, kurie Tau buvo išskirtiniai, nes prisidėjai prie Laisvės partijos rinkiminės kampanijos. Kokie įspūdžiai pasibaigus rinkimams?

Galiu pasidžiaugti rezultatais. Buvo skeptikų, kurie manė, kad Laisvės partija galbūt neperžengs 5 procentų kartelės, bet su tokia komanda, su kuria dirbau, galima pasiekti praktiškai bet ką. Intensyvi rinkiminė kampanija, man atrodo, prasidėjo tada, kada aš prisijungiau. Nuo rugpjūčio mėnesio važiavome po Lietuvą susitikti su žmonėmis, organizavome ilgiausią rinkimų programos pristatymo tiesioginę transliaciją – ji truko net dvylika valandų. Komanda skyrė labai daug savo dėmesio ir laiko ne tik darbo valandomis. Man tai viena ryškiausių gyvenimo patirčių, nes nemanau, kad dar kada nors pasiseks dirbti su tokia komanda. Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę prisijungti prie šios komandos ir prie rinkimų kampanijos.

Kokios buvo Tavo funkcijos rinkiminės kampanijos metu? 

Iš esmės mano darbas, kad ir kokį bedirbčiau, būna susijęs su socialinių tinklų komunikacija, tai dariau ir šįkart. Jeigu labai greit prabėgant – filmavau tiesiogines transliacijas Facebook, Instagram socialinių tinklų paskyroms, rašiau ir planavau įrašus. Žinoma, pasitaikydavo tikrai daugiau atsakomybių.

Tikriausiai dirbdavai ne nustatytu laiku 8–17 val. Kaip atrodė Tavo darbo diena?

Būdavo įvairių dienų. Kartais dirbdavau visą dieną iš namų, o kitais kartais važiuodavome į vizitus, bendraudavome su rinkėjais. Man pačiai nereikėdavo tiesiogiai bendrauti – aš turėdavau užfiksuoti įvykių akimirkas, todėl darbas tikrai nebuvo nuobodus. Darbo diena ryte prasidėdavo apie 8 ar 9 valandą ir, visų pirma, atlikdavau pagrindinius darbus: laiškų, Facebook žinučių atsakinėjimas ir kiti reguliarūs darbai. Vėliau planuodavau savo dieną – ką šiandien reikėtų publikuoti Facebook ar Instagram, ruošdavau įrašus kitai dienai. Bet politika yra tokia vieta, kur niekada negali žinoti, kaip reikės ir kada sureaguoti, nes tikrai būna čia ir dabar įvykių. 

Ar dar tęsi darbą Laisvės partijoje, ar nustojai pasibaigus rinkimams?

Mano darbai pasibaigė po rinkimų, tačiau gavau pasiūlymą pratęsti darbus Seime.

Ar galima daryti išvadą, kad politinė komunikacija Tave žavi?

Galiu papasakoti labai atvirai. Dirbant socialinių tinklų redaktore naujienų portale „15min“, mano pagrindinis darbas būdavo kiekvieną dieną dalintis naujienomis iš portalų į social media kanalus. Kai man reikėdavo pasidalinti kažkokia politine naujiena, tai man būdavo peilis, nes aš apie tai nieko nesupratau ir nežinojau. Politika yra toks dalykas, kurį turi nuosekliai sekti ir domėtis, kad suprastum, kas vyksta. O kai man reikėdavo apdoroti visą naujienų srautą, tikrai nelikdavo laiko pasidomėti išsamiau. Iš tikrųjų nuo politinės komunikacijos stengiausi pabėgti, nes galvojau apie kitas sritis. Bet aš iš gyvenimo stengiuosi imti visas galimybes, kokias gaunu – taip atsitiko ir su politika. Galbūt įsitikinsiu, kad politinė komunikacija – mano pašaukimas. Na, galiu užtikrinti, kad šiuo metu aš esu tikrai patenkinta savo pasirinkimu.

Kaip ir minėjai, per praėjusius rinkimus dirbai „15min“ redakcijoje socialinių tinklų redaktore. Kuo skyrėsi darbas redakcijoje nuo veiklos rinkimų štabe?

Galiu palyginti tik savo darbą kaip social media redaktorės naujienų portale ir politikoje. Iš esmės jis ganėtinai panašus, kadangi abiejose srityse yra svarbus greitis ir konkretumas. Dirbant naujienų portale išmokau, kad reikia reaguoti labai greitai, darbas vykdant politinę komunikaciją taip pat reikalauja greitos reakcijos ir susikaupimo. 

Šiais metais pradėjai konsultuoti grožio srities specialistus socialinių tinklų paskyrų administravimo klausimais. Kodėl juos pasirinkai ir ką dabar konsultuoji? Kodėl nusprendei praplėsti tikslinę auditoriją?

Grožio specialistus pasirinkau dėl to, nes norėjau savo veiklą pradėti nuo konkretesnės auditorijos, su ja įsivažiuoti. Kadangi studijuodama turėjau galimybę prisiliesti prie grožio srities dirbant parfumerijos parduotuvėje, tai man pasirodė nebloga idėja. Tačiau vykdant veiklą pastebėjau, kad nemaža dalis klientų nėra grožio specialistai ir pagalvojau, kad mano atveju reikėtų pabandyti apsibrėžti klientus kiek plačiau. Dabar stengiuosi bendradarbiauti su kitų sričių specialistais, freelanceriais ar smulkių verslų savininkais, padėti jiems suprasti socialinius tinklus. Šie žmonės pastaruoju metu į mane kreipėsi, todėl tikiu, kad jiems galiu padėti.

Kokias klaidas pastebi socialinių tinklų paskyrose, kuriose komunikuojama neilgai?

Pirmiausiai pastebiu tai, kad žmonės nežino, su kuo kalba ir kam kalba. Taip pat aktyvūs vartotojai nesupranta, kad jų kuriamas turinys turi nešti vertę ir naudą kitiems. Be to, socialiniuose tinkluose neapsimoka apsimesti tuo, kuo nesi. Tačiau sugrįžtant prie pirmosios dalies – kaip ir minėjau, komunikacijoje, marketinge yra svarbu žinoti savo tikslinę auditoriją, tai ir socialinėse medijose komunikacija niekuo nesiskiria – čia mes turime žinoti, kam kuriame savo turinį, tik tada sulauksime rezultatų.

Kaip gilini savo žinias apie socialinius tinklus? Ką skaitai ir kuo domiesi?

Bazines ir pagrindines žinias apie komunikaciją ir rinkodarą susirinkau studijuodama VDU Viešosios komunikacijos studijas bei Marketingo vadybos gretutines studijas, o dabar gilinu savo žinias magistrantūros studijose VU. Kas susiję su social media žiniomis – didžiausią žinių bagažą įgijau dirbdama naujienų portale, taip pat tikrai dažnai dalyvauju mokymuose. Na, ir pasakysiu atvirai – žinau, kaip ir kur ieškoti ir rasti reikalingą informaciją bei visus atsakymus.

Koks Tavo sėkmingos socialinių tinklų komunikacijos receptas?

Būkite atviri ir kurkite vertę kitiems. Paprastai pateikta informacija ir nuoširdus ryšys su auditorija – tai, manau, galėtų būti komunikacijos receptas, pritaikomas kiekvienam.