Pavasaris – stiliaus nubudimo metas

Aktualijos

Justina BOGUŽAITĖ

Kiekvieną dieną sukame galvas, kuo apsirengti, kokius aksesuarus pasirinkti, kaip suderinti drabužius tarpusavyje, kad jaustumėmės patogiai. Drabužiai yra puikus savęs išreiškimo būdas, juk renkamės tokius drabužius, kurie mums patinka – pagal spalvas, medžiagas, stilių ir pagal tai, kurie labiausiai tinka ir atitinka asmenybę. Kiekvienas esame savo unikalaus stiliaus autoriai. 

Atėjus pavasariui, garderobą pakeičiame lengvesniais apdarais ir slepiame spintos gūdumoje storuosius megztinius, apatinius drabužius. Pavasaris, kaip metų laikas, yra siejamas su atsinaujinimu, kai po žiemos bunda gamta, skleidžiasi pirmieji pumpurai, vis dažniau girdėti paukštelių čiulbesys. Argi ne puikus metas išsivalyti spintą, atsikratyti nebenešiojamų drabužių ir atsinaujinti? Toks geras jausmas atsisakyti, atiduoti tau nebereikalingus daiktus kitiems, kurie gali suteikti daiktams antrą gyvenimą. Na, o jei sunku tai padaryti ir dvejojate, ar nešiosite tuos marškinius ar sijoną – pabandykite sukurti įvaizdį su jais, gal vis dėlto „prilips“ ir nuspręsite jų nebelaikyti spintoje neliečiamų. Jei kyla klausimas, kam galėtumėte juos atiduoti, yra nemažai pasirinkimų: šeimos nariai (gal seseriai ar mamai patiks jūsų nebenešiojama palaidinė? O gal tetai?), labdara, pardavimas per „Vinted“ platformą, specialūs drabužių ir tekstilės surinkimo konteineriai (didesniuose Lietuvos miestuose), taip pat, jei mėgstate apsipirkti „H&M“ prekės ženklo parduotuvėje, jie vykdo drabužių surinkimo akciją – už krepšelį atneštų drabužių gausite nuolaidą apsipirkimui.

Mados industrija yra viena labiausiai aplinką teršiančių industrijų pasaulyje – antra po naftos. Greitoji mada smarkiai prisideda prie gamtos žalojimo. Kad pasekmės nebūtų dar skaudesnės, mados įmonės imasi rūšiavimo, perdirbimo ir kitų tausojančių priemonių. Turbūt pastebite, kad didieji mados prekių ženklai vis labiau į naujas kolekcijas įtraukia drabužius, pagamintus iš tvarių, perdirbtų medžiagų. Tai labai sveikintinas dalykas ir skatinantis sąmoningą vartojimą. Vis daugiau kuriasi  tvarios mados prekinių ženklų, taip pat ir Lietuvoje, vienas tokių „Upcycled by LT“. Jo įkūrėja, lėtosios mados dizainerė Vida Strasevičiūtė, savo interviu naujienų portalui „15min“ yra minėjusi, kad „drabužių pirkimas yra kaip plintantis virusas“. Mūsų karta yra vartotojiška karta, gyvename apsupti reklamomis, paslaugomis, esame skatinami pirkti, prekių ženklai vykdo išpardavimus, akcijas, taip paskatindami pirkimus. Atlikta daug tyrimų ir yra paliudijančių faktų, kad daugybė žmonių nenešiojamų drabužių atsiduria sąvartyne. Tik mūsų pačių požiūris ir atsakingumas nulems tai, ar ateityje tas drabužių šiukšlynas bus sumažintas. 

Savaime suprantama, kad artėjant vasarai, šylant orams ir laisvėjant karantinui, norisi pasipuošti einant į miestą. O kas madinga šį pavasarį? Mados žurnalas „Harper‘s Bazaar“ skelbia, kad chaki spalva, sportiniai drabužiai, oversize marškiniai, diržai per liemenį ir įvairiaspalviai ryškūs paltai šio pavasario sezoną yra ant bangos. Neskubėkite pirkti, nes galbūt savo spintoje jau turite madingų apdarų. Gražaus pavasario, spindėkit!