Elektroninis sportas? Taip, tai įmanoma!

Organizacijos

Justina BOGUŽAITĖ

Sportą mes įsivaizduojame kaip fizinio aktyvumo formą – judėjimą, bėgimą, žaidimą su kamuoliu ir pan. Tačiau, ar žinojote, kad egzistuoja ir elektroninis sportas? Taip, supratote teisingai! O kas tai yra, kaip galima sportuoti elektroniniu būdu? Apibūdinant paprastais žodžiais elektroninis sportas – varžybos, kuriose besivaržantys dalyviai žaidžia kompiuterinius žaidimus. Varžybose dalyvauja profesionalai ir mėgėjai, tad norintiesiems kartu varžytis reikia nemažai paplušėti ir treniruotis.  

Elektroninis sportas dar kitaip vadinamas tiesiog profesionaliomis kompiuterinių žaidimų varžybomis. Šio pobūdžio turnyrai pradėti rengti XX a. paskutiniajame dešimtmetyje, tačiau pati sąvoka išplito, palyginus, neseniai. Nuo 2017 m. oficialiai kompiuteriniai žaidimai pradėti laikyti sportine veikla. E-sporto industrija kasmet plečiasi ir auga, pritraukdama vis daugiau auditorijos ir pelno, kurių skaičiai viršija kelis šimtus milijonų. Tai viena sparčiausiai augančių verslo sričių. Lietuvoje 2017 m. įsikūrė elektroninio sporto naujienų tinklalapis e-sports.lt, kuriame dalinamasi visa informacija apie vykstančias varžybas, renginius, pokalbiai su komentatoriais, žaidėjais ir kitais asmenimis, besidominčiais šia industrija. Nuo 2015 m. Vilniuje vyksta aukštos kokybės žaidimų kultūros renginys „GameOn“, pirmasis toks Baltijos šalyse, jau išaugęs į didelės apimties agentūrą. Tai tik įrodo, kokia sėkminga yra ši industrija. 

Be to, tai gali tapti Jūsų pragyvenimo šaltiniu. Žaidėjams, žaidžiantiems aukšto lygio komandose ir turnyruose, mokami atlyginimai. Gyvenant išmanių technologijų laikais, galimybių netrūksta. E-sporto komandų ir organizacijų Lietuvoje kuriasi vis daugiau, tad kiekvienas norintis gali rasti sau vietą ir pradėti karjerą augančioje industrijoje. Taip pat ir universitetai jungiasi į e-sporto bendruomenę. Pirmasis Lietuvoje – VDU. Ekonomikos ir vadybos fakultete 2019 m. įsikūrė e-sporto erdvė MAGNUS, pritaikyta profesionalioms reikmėms. Joje rasite ne tik žaidėjams pritaikytas vietas, įrangą, bet ir poilsio zoną. Čia studentams suteikiama puiki galimybė įsilieti į e-sporto bendruomenę, atstovauti VDU eSporto rinktinei ir net susieti šią veiklą su studijomis! Daugiau informacijos: evf.vdu.lt –> Studentams –> Magnus eSports. Susidomėjote? Skaitykite toliau! 

Dr. Justinas Kisieliauskas, EVF prodekanas marketingui:

„Prisipažinsiu, kompiuteriniai žaidimai niekada nebuvo svetimybė manajame gyvenime. Ne viena valanda praleista tiek žaidžiant vienam, tiek linksminantis su būriu draugų. Visgi, nors ir atkreipiau dėmesį į jaunimo tarpe augančią tiesioginių ar įrašytų žaidimų transliacijų stebėjimo tendenciją, nesitikėjau, kad visa tai taip greitai išaugs į milžinišką reiškinį. Reikia pripažinti, kad tai, kas turi beveik pusės milijardo žiūrovų auditoriją visame pasaulyje, komandas, tokias kaip TSM, Cloud 9 ar Team Liquid, vertinamas 300-400 mln. JAV dolerių, nebėra tik žaidimas. Tai industrija, tai organizacijos, tai finansai, verslas, vadyba ir marketingas. Ir visa tai – VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto interesų ir tyrimų sritis. Dėl to visai nekeista, kad prieš kelis metus fakultete buvo atverta pirmoji Lietuvoje universitetinė eSporto laboratorija, kuri vieniems tampa eSporto erdve, leidžiančia treniruotis ir varžytis, o  kitiems – tyrimų instrumentu, sudarančiu galimybes geriau pažinti naujai gimstantį reiškinį. eSportininkams ir tyrėjams erdvė prieinama laisvai, tad jei domiesi ar praktikuoji – prisijunk, tuo tarpu plačiajai auditorijai ji duris atveria kiekvieno mėnesio trečią ketvirtadienį, vykstančių VDUevf žaidimų vakarų metu.“